Jak wybrać system CRM dla deweloperów

Wybór CRM dla każdej firmy jest trudnym zadaniem, które w dużej mierze decyduje o efektywności menedżerów w pracy z klientami. Dziś, dzięki szerokiej gamie oprogramowania na rynku, można wybrać system CRM dla niemal każdego celu i każdego budżetu.

Jaki CRM wybrać: podstawowe parametry

Głównym kryterium wyboru systemu CRM jest jego funkcjonalność. Oto najbardziej pożądane funkcje:

Integracja z telefonią IP. Jest on niezbędny dla kierowników sprzedaży, opiekunów klienta i innych specjalistów, którzy kontaktują się z klientami przez telefon. Umożliwia automatyczne nagrywanie rozmów wychodzących i przychodzących.

Integracja z 1C. Niezbędny dla menedżerów pracujących z dokumentacją księgową.

Integracja z pocztą. Przydatne narzędzie dla specjalistów, którzy pracują z klientami za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Usługa w chmurze czy własny serwer?

Technologię wykorzystywaną w systemach CRM można z grubsza podzielić na dwie grupy:

Cloud CRM. Dostęp do funkcjonalności takiego CRM użytkownik otrzymuje za pośrednictwem Internetu. Wszystkie informacje są przechowywane na serwerach osób trzecich, zazwyczaj dostawcy systemu.

CRM w pudełku. Program instalowany jest na własnym serwerze klienta, tam też przechowywana jest współdzielona baza danych.

Zalety CRM dla deweloperów w chmurze:

nie musisz mieć drogiego sprzętu, to deweloper jest odpowiedzialny za monitorowanie wydawania aktualizacji;

CRM w chmurze jest dobrym rozwiązaniem dla mniejszych firm, które nie muszą zatrudniać informatyka do wsparcia technicznego.

Wady CRM dla deweloperów w chmurze:

tworzenie kopii zapasowych bazy danych będzie wiązało się z dodatkowymi kosztami;

Wszelkie aktualizacje funkcjonalności są dokonywane za pośrednictwem dostawcy, a zatem wiążą się z dodatkowymi kosztami.

Zalety rozwiązań skrzynkowych:

  • Większe możliwości dostosowania do konkretnych zadań;
  • dostęp do systemu z sieci lokalnej bez połączenia z Internetem.

Wady rozwiązań pudełkowych:

  • wymagany jest drogi sprzęt serwerowy;
  • wdrożenie i wsparcie takiego systemu wymaga więcej czasu i pieniędzy.

Niektóre CRM, takie jak Megaplan, są dostępne zarówno w chmurze, jak i w pudełku.

Integracja z telefonią

Integracja z telefonią jest potrzebna do nagrywania rozmów przychodzących i wychodzących, jeśli jest taka potrzeba. Funkcja ta może być realizowana na różne sposoby. W jednym z systemów połączenia (zarówno przychodzące, jak i wychodzące) są obsługiwane całkowicie z poziomu przeglądarki. W innym przypadku CRM może być oparty na przeglądarce internetowej lub może być podłączony do istniejącej sieci telefonii IP. Funkcja ta będzie szczególnie przydatna dla firm, które prowadzą regularną sprzedaż przez telefon.

Integracja z klientem poczty elektronicznej

Integracja z klientem pocztowym umożliwia zainicjowanie nowej wiadomości poprzez CRM oraz wczytanie historii korespondencji z klienta pocztowego. Pozwala to na pracę w jednym oknie, bez rozpraszania się na aplikacje innych firm.

Użyteczność API

Ważną zaletą jest łatwość obsługi modułu integracji API oraz dostępność gotowych rozwiązań na nim opartych. Integracja z witryną internetową poprzez dodanie różnych aplikacji do CRM będzie przydatna dla sklepów internetowych, firm, które otrzymują dużą liczbę wniosków za pośrednictwem zasobów internetowych. Dlatego wybierając system CRM dla deweloperów należy zwrócić uwagę właśnie na te cechy.

Zdalny dostęp

Możliwość zdalnego dostępu do CRM, jak również posiadanie aplikacji na urządzenia mobilne, to bardzo ważna cecha dla firm, których pracownicy często pracują poza biurem. Nie tylko możliwe jest połączenie się z bazą danych za pomocą smartfona przy użyciu niestandardowej aplikacji lub uzyskanie potrzebnych informacji w podróży za pomocą CRM w chmurze, ale jest to również możliwe w przypadku wersji out-of-the-box.

Harmonogram zadań

Poręcznym i przydatnym narzędziem w systemie CRM jest harmonogram zadań. Planowanie spotkań, przydzielanie zadań na dany dzień, przypominanie o ważnych mailach – wszystkie te narzędzia są niezbędne zarówno dla account managerów, jak i ich przełożonych. Dlatego przy wyborze systemu CRM należy zwrócić uwagę na dostępność tego ważnego narzędzia.

Karta kontrahenta

Dość prostym sposobem pracy w CRM dla deweloperów, na który jednak warto zwrócić uwagę przy wyborze systemu jest karta kontrahenta. W zależności od systemu CRM, wypełnianie tej karty może mieć swoje własne niuanse. Musisz zrozumieć, ile kontaktów ma klient i jakich informacji potrzebujesz, aby z nim współpracować. Wybierając system CRM, należy wziąć pod uwagę następujące wymagania

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą stroną internetową: link do strony

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here